Nauka

Polacy najbardziej boją się samotności

Globalny sondaż Reader’s Digest wykazał, że w większości krajów dominuje lęk przed samotnością. Polacy należą do tych, którzy boją się jej najbardziej. Czego się boisz

Globalny sondaż Reader’s Digest wykazał, że w większości krajów dominuje lęk przed samotnością. Polacy należą do tych, którzy boją się jej najbardziej.

Czego się boisz najbardziej? Samotności, bankructwa, utraty urody czy może wystąpień publicznych? Takie pytanie zadał w różnych stronach świata miesięcznik Reader’s Digest. W większości krajów najwięcej respondentów wskazało samotność. W Rosji aż 55% wybrało tę odpowiedź. W Polsce i w Czechach – aż 54%.

W czasach nagłego załamania ekonomii nie dziwi, że są kraje, w których lękiem numer jeden jest bankructwo. Tak jest przede wszystkim w RPA (45% wskazań), ale również w krajach wysokouprzemysłowionych, jak Wielka Brytania, USA, Kanada, Holandia, Australia i Niemcy.

Wystąpień publicznych bardziej boją się kobiety niż mężczyźni. Z najmniejszymi oporami wkraczają na scenę Chińczycy. Tylko 6% z nich deklarowało, że najbardziej boi się konieczności wystąpienia przed szerszym audytorium. We Francji też to nie jest powszechna zmora. Ta odpowiedź została wybrana tylko przez 7% ankietowanych.

Zaskakującym wnioskiem z sondażu Reader’s Digest jest to, że nie mamy tak wielkiej obsesji na punkcie naszego wyglądu, jak nam się wmawia. Zaledwie 7% Polaków, podobnie jak Amerykanów, zaznaczało, że najbardziej boi się przemijania urody. Szczególnie czuli na tym punkcie okazali się zaś Niemcy, Hiszpanie i Chińczycy – prawie co czwarty wybrał tę perspektywę, jako to, czego obawia się najbardziej.

Miesięcznik Reader’s Digest to najpopularniejszy magazyn na świecie, który co miesiąc trafia do niemal 80 milionów czytelników. Ukazuje się w 50 krajach i 20 językach. To magazyn o różnorodnej tematyce – od zdrowia, ekologii, po egzotyczne podróże i pasjonujące historie z życia.

Wydawnictwo Reader’s Digest jest częścią The Reader’s Digest Association, Inc. (www.rd.com), światowego wydawnictwa, które jest liderem marketingu bezpośredniego i tworzy książki, nagrania muzyki, wideo i publikacje w Internecie. Więcej informacji znaleźć można na stronie polskiej edycji www.digest.pl

A to już wiesz?  Dziewczyny Przyszłości. Śladami Marii Skłodowskiej - Curie

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy