woman

Nastolatka jako konsument i uczestnik procesu komunikacji

Euro RSCG Worldwide opublikowało raport “Nastolatka jako konsument i uczestnik procesu komunikacji ” na temat zwyczajów konsumenckich nastoletnich dziewcząt. Wyjaśnia on między innymi na co

Euro RSCG Worldwide opublikowało raport “Nastolatka jako konsument i uczestnik procesu komunikacji ” na temat zwyczajów konsumenckich nastoletnich dziewcząt. Wyjaśnia on między innymi na co nastolatki wydają pieniądze, jak wygląda ich życie towarzyskie oraz jakie media pozostają w kręgu ich zainteresowań. Publikacja oparta jest na badaniach przeprowadzonych na rynku amerykańskim przez firmę MicroDialogue.

Raport “Nastolatka jako konsument i uczestnik procesu komunikacji ” (“The Teenage Girl as Consumer and Communicator “) pokazuje, że aż 71% nastoletnich dziewcząt siada przed komputerem nie po to, aby bez celu przeglądać kolejne strony internetowe, ale aby podtrzymywać istniejące znajomości. Publikacja zwraca uwagę, że poczucie bliskości z rodziną lub grupą przyjaciół stanowi główny czynnik napędzający niemal wszystkie interakcje społeczne, w jakich uczestniczą nastoletnie dziewczęta. Wyniki badań wskazują również, że zakupy i konsumpcja są podstawową formą aktywności społecznej nastolatek.

Autorzy raportu podkreślają, że współczesne nastolatki to wytrawne konsumentki. Podczas zakupów są bardzo cierpliwe i poddają uważnej ocenie realną wartość kupowanych towarów. Ponad 60% nastoletnich dziewczyn czeka z zakupem pożądanego produktu aż do chwili, gdy pojawi się on w wyprzedaży. Jednocześnie aż 77% chętniej kupi towar z wyprzedaży niż taki, za którego trzeba zapłacić pełną cenę.

– Pokolenie nastoletnich dziewcząt stanowi wpływową grupę napędzającą konsumpcję wielu towarów i usług – komentuje Witold Libera, Brand Planning Director Euro RSCG Poland – Jednak bywa ona wciąż niedoceniana, również w Polsce. A przecież poziom dojrzałości konsumenckiej jakie wykazują nastolatki powinny skłonić marketerów do przemyślenia dotychczasowego sposobu komunikacji z nimi – twierdzi Libera.

Poniżej przedstawione zostały kluczowe wnioski płynące z raportu “Nastolatka jako konsument i uczestnik procesu komunikacji “:
• Media społecznościowe są wykorzystywane przez 78% nastoletnich dziewcząt do podtrzymywania kontaktu z przyjaciółmi. Jednocześnie aż trzy czwarte nastolatek pozostaje w “stałym kontakcie ” ze swoimi znajomymi dzięki wiadomościom tekstowym, narzędziom typu, iChat, AIM oraz portalom społecznościowym typu Facebook.
• Nastolatki zdecydowanie bardziej wolą same dowiadywać się o promocjach i wyprzedażach organizowanych przez preferowane marki, niż być zasypywanymi takimi informacjami z całego rynku. Prawie 40% z nich zapisuje się na listy mailingowe swoich ulubionych sklepów, aby regularnie otrzymywać informacje o dostępnych promocjach i aktualnych wyprzedażach. Tylko 28% przegląda strony internetowe i zapisuje się na listy mailingowe informujące o podobnych wydarzeniach na całym rynku.
• Robiąc zakupy ze swoją siostrą lub najlepszą przyjaciółką, nastolatka wydaje średnio o 23% więcej niż podczas zakupów z grupą dwóch lub więcej koleżanek. Tymczasem robiąc zakupy ze swoim chłopakiem, nastolatka wydaje zaledwie 43% kwoty, którą wydałaby na zakupach z siostrą lub przyjaciółką.
• 65% nastolatek przyznaje, że gdy ich ulubiony sklep lub marka organizuje wyprzedaż towaru, chcą się podzielić tą informacją ze swoją siostrą lub najlepszą przyjaciółką. 57% procent przekaże tej samej osobie wiadomość o nowoodkrytej marce lub nowym trendzie.
• Co istotne, około 80% nastolatek woli komunikację “jeden na jeden ” (wiadomości tekstowe lub rozmowy telefoniczne) niż platformy umożliwiające rozpowszechnianie wiadomości wśród grupy znajomych, takie jak Facebook czy Twitter.
• 59% nastoletnich dziewcząt przyznaje, że zachowanie osobistego, wyjątkowego stylu jest dla nich ważne – to około dwukrotnie większa grupa niż ta, która woli podążać za bieżącymi trendami i podchwytywać tę samą modę, która znalazła uznanie wśród znajomych. 43% dziewcząt czerpie inspirację z trendów dyktowanych przez celebrytów, a zaledwie 26% w pewnym stopniu stara się naśladować popularne koleżanki ze swojej szkoły.
Więcej informacji o projekcie “The Sisterhood “, w ramach którego przeprowadzone zostały badania znaleźć można na stronie www.forsistersbysisters.com. Dostępna jest tam również pełna wersja opracowanego raportu, a także blog, na którym wypowiadają się zarówno same nastolatki, jak i doświadczeni specjaliści od marketingu.

A to już wiesz?  Wygoda w wyjątkowej oprawie czyli Belluccio - nowość Etap Sofa

Więcej informacji o projekcie “The Sisterhood “, w ramach którego przeprowadzone zostały badania znaleźć można na stronie www.forsistersbysisters.com Dostępna jest tam również pełna wersja opracowanego raportu, a także blog, na którym wypowiadają się zarówno same nastolatki, jak i doświadczeni specjaliści od marketingu. Informacje o projekcie znaleźć można również na portalu Facebook.

***
Badanie “Nastolatka jako konsument i uczestnik procesu komunikacji ” zostało przeprowadzone na zlecenie Euro RSCG Worldwide PR przez firmę badawczą MicroDialogue – specjalizującą się w badaniach w Internecie. Objęło ono reprezentatywną grupę (n=100) amerykańskich nastolatek w wieku 13- 18 lat. Badanie przeprowadzone zostało pod koniec 2009 roku.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy