Wybiegaj swoją sylwetkę i humor

Wybiegaj swoją sylwetkę i humor

Jogging jest jednym z najpopularniejszych sportów. Dzieje się tak głównie dlatego, że nie trzeba się go uczyć. Biegać każdy potrafi. Ponadto bieganie pomaga modelować te części ciała, z którymi kobiety mają najwięcej problemów, a więc brzuch, uda i pośladki. Poza tym, podczas biegu mózg wydziela większą ilość endorfin – hormonów szczęścia. To za ich sprawą, mimo zmęczenia, po biegu jesteśmy zadowoleni z siebie i przyjaźniej nastawieni do świata. Świeże powietrze, dobroczynne endorfiny oraz ruch pomagają także w leczeniu depresji. Wiosną, w okresie przesilenia, z którym nasz organizm nie zawsze umie sobie poradzić, bardzo łatwo o sezonową depresję.

982847_zebra_2 Przesilenie to wiąże się także ze zmianą pogody. Na cieplejszą. Wniosek nasuwa się sam – to idealna pora na rozpoczęcie joggingu – bo robi się coraz cieplej i mniejsze jest ryzyko przeziębienia podczas biegu; bo idzie lato i warto dobrze wyglądać; bo trzeba jakoś bronić się przed podłym nastrojem wiosennego przesilenia. Zanim jednak wybiegniemy z pieleszy domowych, pamiętajmy, że osoby o chorych lub uszkodzonych stawach biegać nie powinny. Podobnie, osoby po 40. roku życia, które nigdy wcześniej nie uprawiały sportów nie mogą bez przygotowania wybiec na deptak, chodnik, czy polną drogę. Powinny wcześniej zaciągnąć porady lekarza w tej sprawie.

Jeśli już postanowiliśmy, że będziemy uprawiać jogging i nie ma ku temu przeciwwskazań natury medycznej, pamiętajmy, by wcześniej się rozgrzać. Powinniśmy wykonać kilka ćwiczeń rozciągających, tak by uelastycznić wszystkie stawy. Rozgrzewkę należy kontynuować podczas biegu, dlatego zaczynamy od spokojnego truchtu. Potem możemy się rozpędzić, jednak tylko do takiego momentu, w którym jeszcze jesteśmy w stanie rozmawiać nie tracąc oddechu. Starajmy się oddychać na tyle spokojnie, na ile to możliwe, wdychając powietrze ustami i nosem, a wydychając je tylko ustami.

Tempo oddychania możemy ustawić za pomocą kroków, np.: trzy kroki – wdech, kolejne trzy – wydech. Może nam także pomóc muzyka. Jeśli mamy przenośny odtwarzać mp3, zabierzmy go ze sobą. Rytm muzyki powinien nam pomóc osiągnąć odpowiedni rytm oddechu. Podczas biegu starajmy się luźno trzymać ręce. Przede wszystkim zaś, dbajmy o to, by dłonie nie były zaciśnięte.
am

Authors

Related posts

Top