Prawidłowe wykonywanie ćwiczeń fizycznych

Sport można uprawiać grupowo, na przykład w siłowni, ale też zupełnie indywidualnie. Każde z tych form ma swoje plusy i minusy – minusem tej drugiej jest z pewnością brak motywacji i pewności, czy ćwiczenia wykonywane e rzecz jasna – nie każdy tego chce, nie każdy tego właśnie potrzebuje, wielu ludzi krępuje to, że ktoś patrzy na nich, jak wylewają z siebie siódme poty, a i wyglądają przy tym komicznie.

Przywiązanie do drobiazgów

No, cóż – jeśli zatem decydujesz się na ćwiczenia indywidualne, pamiętaj o paru rzeczach. Podczas wykonywania ćwiczeń nie zapominaj o równomiernym i naprzemiennym oddechu, gdyż to właśnie jest klucz do tego, aby efekty były zadowalające. Zamiast jechać gdzieś samochodem, a nie jest to miejsce oddalone zbyt daleko, a i pogoda w miarę na to zezwala, wybierz się tam na piechotę.

Co ciekawe, wbij sobie do głowy, że również ćwiczenia relaksacyjne, choć na takie nie wyglądają, również wpływają korzystnie na sprawność ciała. Z pewnością wieczorny spacer jest bardzo uspokajający i wyciszający, więc spróbuj się o tym od czasu do czasu przekonać. Jeśli mieszkasz w bloku, gdzie jest winda, to nie zapomnij również, że są tam schody, które „po coś” zostały jednak stworzone.

Nie idź zatem na łatwiznę, tylko rusz swoje „cztery litery” w odpowiednim kierunku… Szczególnie istotne jest, aby dokonywać właściwego napinania i rozluźniania mięśni przy wykonaniu choćby tych najprostszych ćwiczeń. Nawet prasując – spalasz kalorie (180 na godzinę!). Dla porównania, przy biegu długodystansowym tracisz w tym samym czasie 750 kalorii.

Zamiast wyczerpującego treningu dużo ważniejszy jest przymiotnik: „regularny”, który służy uzyskaniu pożądanej przez każdego odchudzającego się sylwetki. Nie rozumie się przez to wyciskającego ostatnie poty sportu wyczynowego. Z pewnością piętnaście minut systematycznych ćwiczeń dziennie zrobi swoje – pobudzi krążenie oraz przemianę materii, przez co możliwe jest spalenie większych ilości tłuszczu.
Marta Akuszewska

Authors

Related posts

Top